onsdag 20 oktober 2010

Och jag läste att det var omöjligt att leva lycklig förutan dig

Inspirerad av min älskade make med bloggen Buchmesse Göteborg, som har börjat att recensera böcker inför nästa års Bokmässa i Göteborg, då Tyskland är landet i fokus, skall jag nu också ge mig in på att recensera.

Och jag börjar med "Och jag läste att det var omöjligt att leva lycklig förutan dig" av Mark Levengood, utgiven av Piratförlaget, här kan du läsa en intervju med Mark

Mark är en underbar skriftställare som lockar till många goa skratt


Han skriver små korta livstycken där han dråpligt berättar om olika människor som han har mött i sitt liv, bland annat om när han träffade Bibi Anderson på Dramaten, sin Morfar som har gett titeln på boken och som bilden ovan visar när Mark och hans vän Kim befinner sig på en restaurang i Bangkok.

"Och jag läste att det var omöjligt att leva lycklig förutan dig" är en förunderlig feel good bok berättad med glimten i ögat av en man med en fantastisk berättarförmåga. Boken är illustrerad av Ilona Wikland.

Tryck här! så kan du lyssna på Mark Levengood när han läser ur boken

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

2 kommentarer:

Husbilen Credo sa...

Hejsan Irene!
Detta är en bok som jag själv är otroligt nyfiken på. Efter att läst och kollat på inlägget så blir jag ännu mer nyfiken. Bär nog av till bokaffaren idag.
Kommer givetvis att följa dig för jag är en riktig bokmal själv. Kram Lotta

Resa med Herbert sa...

Hej Lotta!

Vad kul att jag har kunnat inspirera dig att läsa denna bok.

Solvarma kramar från Irene